طلب بيان اهتمام - الخدمات الاستشارية المتعلقة بدوائر المهندس المقيم لمركز محافظة البصرة . Resident Engineer Office Consultancy Services for Governorate City Center Projects.

بواسطة عدد القراءات : 290134
حجم الخط: Decrease font Enlarge font
طلب بيان اهتمام - الخدمات الاستشارية المتعلقة بدوائر المهندس المقيم لمركز محافظة البصرة .  Resident Engineer Office Consultancy Services for Governorate City Center Projects.

الموضوع:  الخدمات الاستشارية المتعلقة بدوائر المهندس المقيم لمركز محافظة البصرة .

ضمن مشاريع التنمية الجارية ، تدعو محافظة البصرة  كافة الشركات العراقية والعربية والاجنبية من  ذوي الاختصاص والخبرة في (الخدمات الاستشارية) لتقديم  بياناتكم عبر محافظة البصرة وشركة هيل انترناشيونال  ((Hill International.

في اطار برنامج محافظة البصرة لتطوير مدنها ، فأن البصرة تسعى الى الحصول على طلبات ابداء الاهتمام من الاستشاريين المؤهلين للمشاركة في الخدمات الاستشارية كمكاتب دائرة مهندس مقيم للمشاريع الجارية في مركز مدينة البصرة وادارة الاستشاريين المعينين كدوائر المهندس المقيم للأقضية الستة الفرعية (القرنة والزبير، شط العرب، المدينة، الفاو، وأبو الخصيب) والمديريات الرئيسية الخاصة بها، مثل الكهرباء، البلدية، المياه والصرف الصحي والمباني والإسكان والطرق. ان الهدف الأساسي من رغبة المحافظة هو تسريع عملية التنفيذ للمشاريع القائمة وتحسين نوعية العمل وتسهيل وتسريع عملية تطوير محافظة البصرة.

بعد استلام رسالة ابداء الاهتمام وكاستجابةً لهذا الطلب، سيتم إجراء تقييم أولي للأطراف المستجيبة وسيتم تطوير قائمة قصيرة للمؤهلين. سوف يستند هذا التقييم الأولي على المعايير المذكورة أدناه في هذه الدعوة لإبداء الاهتمام.

سيتحمل المشاركين مسؤولية أي نفقات تم تكبدها في الاستجابة لطلب ابداء الاهتمام، والشروط ممكن تغييرها أو االغائها من قبل محافظة البصرة في أي وقت. بغض النظر عن طبيعة أو مضمون الردود التي استُلمت، محافظة البصرة  و/ أو هيل انترناشونال ليست ملزمة بإضافة اي من المشاركين إلى قائمة المتقدمون لهذا العمل، ومن ثم دعوته ضمن مرحلة طلب تحديد الاسعار (RFQ)، أو منح عقد للخدمات الموضحة في طلب ابداء الاهتمام الحالي.

بيان الغرض والهدف

لقد ابدت محافظة البصرة الرغبة في تطوير قدرات وأنظمة مكاتب المهندس المقيم بما في ذلك مراقبة الوثائق، والوقت والتحكم في الكلفة وخدمات الإشراف على الموقع لتلبية الطلبات المتزايدة في تخطيط مشاريع القطاع العام وتنفيذها، وتسعى محافظة البصرة للحصول على  خدمات الاستشارات والدعم والتدريب من الشركات الاستشارية الدولية، للاضطلاع بالخدمات الاستشارية التالية (والتي على سبيل المثال لا الحصر):

الاشراف والادارة للاستشاريين ودوائر المهندس المقيم للأقضية الستة:

إدارة وتنسيق والإشراف على كافة الفعاليات المتعلقة بالتخطيط و التصميم والإنشاء والفحوصات والتأهيل وتسليم المشاريع والتشغيل الأولي لها فيما يتعلق بنطاق عمل دوائر المهندس المقيم للأقضية الستة.

تقديم الوصايا الفنية المتعلقة بتشكيل الهيكل الإداري للمشاريع بتوضيح المسؤوليات لأعضاء الفرق وصلاحيات كل منهم وبروتوكول المراسلات والموافقات وتحديد مناهج إدارة المشاريع والتنسيق بين كافة أعضاء الفرق فيما يتعلق بنطاق عمل دوائر المهندس المقيم للاقضية الستة

تقديم الوصايا الفنية المتعلقة بكيفية تقسيم المشاريع إلى مشاريعه ومكوناته المختلفة وطريقة التعاقد مع الجهات المنفذة له فيما يتعلق بنطاق عمل دوائر المهندس المقيم للأقضية الستة.

تقديم الوصايا الفنية  للاستشاريين المعينيين.

تقديم الوصايا الفنية المتعلقة بالحاجة إلى دراسات والمراجعات الفنية للتقارير والدراسات والفحوصات الموقعية، والمسوحات الموقعية، وغيرها. بالإضافة إلى إدارة كافة جوانب عمليات تنفيذ هذه الخدمات الاستشارية.

وضع سياسات الحماية البيئية وخطوط التحكم بجودة المشروع وضمان السلامة والأمن له وتنفيذ هذه الخطط والسياسات.

دائرة المهندس المقيم لمشاريع مركز مدينة البصرة:

الاشراف على اعمال والتزام شركات المقاولات بالنسبة لتوفير الايدي العاملة للموقع في وقتها المحدد واساليب و انظمة الانشاء المستخدمة وتوزيع المسؤوليات على فرق العمل و نسب الانتاج وخطة التنفيذ والاجهزة و المعدات المستخدمة.

ضمان تكامل وتنسيق الخدمات المعمارية، الانشائية، الميكانيكية، الكهربائية والامن خلال مراحل تنفيذ المشروع.

تقديم خدمات الفحص والتدقيق الموقعي وحسب الحاجة لضمان ان عملية التنفيذ والتركيب تجري تماما حسب طرق العمل المعتمدة وحسب خطط مراقبة الجودة المعتمدة.

مراجعة ومراقبة تطبيق خطة الجودة المقدمة من قبل المقاول خلال تنفيذ المشروع.

اعداد وتقديم تقرير شهري الى رب العمل يغطي جميع اوجه ومراحل اعمال المشروع، وخصوصا مدى مطابقة تقدم الاعمال الفعلية للمشروع مع الجداول الزمني الاساسية وتقديم الاقتراحات في حالات الانحراف عن المسار المعتمد.

مراجعة واعتماد إجراءات المقاول المقترحة فيما يتعلق بامور السلامة والبيئية والصحة ومراقبة امتثال المقاول لها.

مراجعة واعتماد الرسومات التنفيذية للمقاول ونماذجه وبيانات الإنتاج  وتقارير الاختبار والمعاينة والنماذج الأولية والنماذج المصغرة وغيرها من تسليمات المقاول وفقًا لعقود الإنشاء.

فحص وتدقيق نماذج مراقبة الجودة والاختبارات والنماذج المصغرة بالموقع وخارج الموقع الخاصة بالمقاول.

اعتماد جميع المواد المقدمة وفقًا للرسومات والمواصفات الخاصة بالمشروع.

إصدار أمر للمقاول بالقيام بجميع الاختبارات اللازمة بموجب عقد الإنشاء وحضور جميع هذه الاختبارات.

إخطار استشاري إدارة المشروع / رب العمل  بالمكان والموعد والتاريخ المقترح لجميع الاختبارات بوقت كاف لإعطاء استشاري إدارة المشروع / رب العمل  فرصة للحضور.

الحفاظ على سجل جميع الاختبارات بما في ذلك شهادات الاختبار.

الحفاظ على التقارير اليومية والأسبوعية وجميع السجلات اللازمة لحماية حقوق  رب العمل  بموجب العقود الإنشائية

عقد اجتماعات اليومية والأسبوعية والشهرية مع المقاول بالموقع للتنسيق وبحث القضايا المتعلقة بتقدُم المشروع>

حضور والمشاركة في اجتماعات بدء التشغيل واجتماعات الموقع واجتماعات مراحل تطور المشروع و(حسب الحاجة) وغيرها من الاجتماعات

مراجعة وتدقيق مطالبات الدفعة النهائية والمرحلية للمقاول إلى حد تحديد أمور معينة تتعلق بامتثال الأعمال المنفذة والمواد بالموقع لمتطلبات عقد الإنشاء وأيًا من العيوب المتبقية.

إصدار شهادة تسليم الأعمال.

إدارة بنود عقد الإنشاء وتنفيذ المعاينة المنتظمة للإنشاء والمواد التي يتم تسليمها بالموقع لضمان إتمام الأعمال وفقًا لعقد الإنشاء.

التأكد من إعداد المقاول وحفاظه على سجلات المشروع بما في ذلك الرسومات وفقًا لما تم تنفيذه بالموقع ووفقًا لمراحل التطور للمشروع.

مراجعة واعتماد الجداول الزمنية المقدمة من المقاول

الاشراف على تجهيز قائمة العيوب بعد استكمال انشاء المشروع.

 

المواصفات المطلوبة:

(أ) الخبرة :

الشركة يجب أن يكون اشرافها السابق ناحجاً وسلمت ما لا يقل عن 25 مشروع لمهمات استشارية بهذا الحجم وخصوصا في منطقة الخليج العربي والشرق الاوسط وشمال افريقيا واثبات قدرتها في مجال التشييد خلال السنوات الـ 15 الماضية في مجال ادارة المشاريع ودوائر المهندس المقيم و الاشراف الموقعي على ان يتضمن مجالهم (ولكن ليس تحديداً) إعداد وتنفيذ نظم وإجراءات لتقييم تطوير المشاريع ودعم اعمال الإشراف في الموقع لمختلف مشاريع مدن المحافظة و شركات التنفيذ والمقاولات ، ودعم الشركات المقاولة في مسؤولياتها. على تقوم الشركة الاستشارية بتوفير تفاصيل مكثفة للخبرات التي ينبغي أن تُظهر طبيعة العمل المنجز، وقيمة العمل، وتاريخ بداية وتاريخ انجاز الاعمال السابقة معززة بكتاب تأييد من رب العمل السابق. 

(ب) القدرة الفنية :

(1) اثبات القدرة بالتعامل الناجح مع الخدمات الاستشارية لخدمات دوائر المهندس المقيم لمحافظة  البصرة .

(2) وجود فريق قوي من المهندسين ذوي الخبرة وخاصة لا يقتصر في مجال أعمال البناء والتشييد، والنقل، والبنية التحتية والمرافق والشبكات، هندسة الحدائق، البيئة، الخ

(ج) الالتزام بالجدول الزمني

قدرة الاستشاري على إكمال الاستشارات في غضون الفترة الزمنية المقدرة اثنا عشر شهرا (12) من يوم توقيع العقد قابل للتجديد بموافقة الطرفين.

توجيهات التقديم :

يجب على الأطراف المهتمة تقديم رسالة تفيد اهتمامهم وملخص مفصل لمؤهلاتهم المطلوبة من خلال ملئ وتوقيع وختم استمارة التأهيل المرفقة، تسليط الضوء على مطابقتها للقدرات المذكورة أعلاه جنباً إلى جنب مع بيانات الشركة العامة وتفاصيل الأعمال المماثلة المنفذة. يمكن للشركات ان تقدم ملفاتها لوحدها، أو متحدة مع شركات أخرى. إذا كانت رسالة ابداء الاهتمام هي من مجموعة من الشركات، يجب ان تتوفر المعلومات المطلوبة لجميع الشركات المكونة للاتحاد ، كما إنه يجب أن يتم توضيح أي شركة هي الشركة الرائدة والممثلة للاتحاد، وينبغي تحديد طبيعة ترتيب الاتحاد ، وان يتضمن التقديم رسالة اتفاق الاتحاد الموقعة من  جميع الشركات.

وان عدم توفر الشروط اعلاه يعتبر المتقدم مرفوضاً ،وفي حال توفرها تقدم المتطلبات الاضافية التالية: 

تعريف بمقدم العطاء ويتضمن:

الاسم والسيرة الكاملة للشركة

مجال الاختصاص الدقيق

وثائق التسجيل و الاعتماد

وصف الخبرة السابقة في التصميم والتنفيذ لمشاريع مماثلة

الخبرة في التصميم والتنفيذ لمشاريع البنية التحتية في

العراق (ان وجدت)

كادر الاختصاص الفني مع السيرة الذاتية

ستقوم شركة هيل انترناشيونال (Hill International) بدراسة هذه المؤهلات ولجميع الشركات المتقدمة وسيتم اختيار أفضل الشركات ووضعها ضمن القائمة المختصرة للمناقصة.

علماً بأن اخر موعد لتقديم بيانات ابداء الاهتمام هو   11/ تموز / 2014 

ملاحظة:

يجب تقديم بيانات الاهتمام مصحوبة بقرص مدمج فيه كافة البيانات المقدمة.

 الى العنوان الاتي :

العنوان : جمهورية العراق –محافظة البصرة – مبنى ديوان محافظة البصرة – مجمع لجان الفتح والإحالة –قاعة فتح العطاءات.

 او على البريد الالكتروني :

basra.eoi@Gmail.com

CC:Pmc.gob@Gmail.com

وشركة هيل انترنشونال على البريد الالكتروني:

Email: Basra-hill@hillintl.com

 

ملاحظــــــــــة مهمة

هذه ليست دعوة لتقديم العطاءات. سيتم تطبيق إجراءات المناقصة الكامل للمقاولين الذين سيكونون مؤهلين على تنفيذ المشروع.

و سيتم الاتصال فقط بالمقاولين الذين يجتازون عملية التأهيل بنجاح لأجل المناقصة

اضغط هنا لمشاهدة التنويه:

Subject Resident Engineer Office Consultancy Services for Governorate City Center Projects.

The project is included within the current developing projects .For this aim, Basra governorate office invite all the Iraqi, Arabian and foreign professional and experienced companies(in the consultancy services ) to submit their information via Basra governorate office and Hill international company .

Basra Governorate under its programme for the development of the Sub - Cities is seeking Expressions of Interest (EOI) from qualified Consultants to participate in undertaking the consultancy services as RE office for the ongoing projects in Basra City Center and managing the Appointed Consultants as RE office for the other 6 sub-cities (Qurna, Zubair, Shat Alarab, Mudaina, AlFao, and Abo Alkasib) and their main directorates such as Electricity, Municipality, Sewage and Water, Buildings, Housing and Roads. The primary objective of the Governorate is to expedite the construction process of the existing projects and improve the quality of work and facilitate the development of Al-Basra Governorate.

Following the receipt of the Expression of Interest in response to this call, a preliminary evaluation of the parties will be conducted and a short listing will be developed.  This preliminary evaluation will be based on the criteria noted below of this invitation for Expression of Interest.

Bidders shall be responsible for any expenses incurred in responding to the EOI, the terms of which are subject to change or cancellation by Basra Governorate at any time. Notwithstanding the nature or content of responses received, the Governorate of Basra and/or HILL International are not obliged to add any proponent to the Bidders list for this work, to proceed with a Request for Quotation (RFQ), or to award a Contract for the services described in this EOI.

Statement of Purpose & Objective

The Governorate of Basra has expressed the desire to develop a capacity and systems for Resident Engineer Offices including document control, time and cost control and site supervision services to meet the rising demands in public sector projects planning and implementation, The Governorate of Basra is seeking Consultancy Services, Support and Training from International Consultancy Companies, to undertake the following Consultancy Services (but not limited to):

Supervising and managing the appointed RE consultants for the other 6 sub-cities

Manage, administer, co-ordinate and monitor all activities associated with the planning, design, procurement, construction, testing, commissioning, completion and initial operation of the Projects that Supervised by the appointed RE consultants for the other 6 sub-cities.

Advise on an appropriate management structure for the Project defining responsibilities, lines of communication and reporting and authorisation procedures to operate between all Projects Teams of the Projects that Supervised by the appointed RE consultants for the other 6 sub-cities.

Structure (WBS) and procurement strategy for the Project of the Projects that Supervised by the appointed RE consultants for the other 6 sub-cities.

Advise need to appoint consultants

Advise the necessity for and manage studies, reviews, investigations, surveys, tests or the like.

Establish and implement security and quality assurance/control and environmental policies, and responsibilities for the Project

RE consultant for the Basra City Center:

Monitor the performance of contractor/company with respect to: mobilization progress, construction methodology and systems, resource allocation and productivity and construction plan and equipment.

Coordinate architectural, structural, mechanical, electrical and security services during the construction phase of the Project.

Provide inspection services as required to ensure that the entire construction and installation are preceding strictly in accordance with the approved method statements and quality control procedures.

Review and monitor the Contractor’s Quality Control Plan

Prepare and issue to the Client a report on a monthly basis covering all aspects of the project, including Contractor’s conformance to schedule and recommended remedial actions.

Review and approve the Contractor’s proposed procedures in respect of health, safety, environmental and security matters and monitor the Contractor’s adherence thereto.

Review and approve Contractor’s shop drawings, samples, product data, inspection and test reports, prototypes, mock-ups and other Contractor’s submittals in accordance with Construction Contracts.

Inspect the Contractor’s off and on-site mock-ups, tests, and quality control samples.

Issue Site Instructions in accordance with the Construction Contract.

Approve all materials as submitted in accordance with drawing and specifications.

Instruct the Contractor to carry out all tests required under the Construction Contract and attend all such tests.

Inform the PMC/Client about the exact date and location to conduct the tests in order to attend the tests.

Maintain clear records for all the test including the test certificates.

Maintain Daily and Weekly Reports and all other records necessary to safeguard the Client’s rights under the Construction Contracts.

Conduct daily, weekly, monthly meetings with Contractor on the site for coordination and progress related issues.

Attend and participate at Start-up Meetings, Site Meetings, and Progress Meetings and (as requested) other meetings.

Review Contractor’s interim and final payment applications to the extent of identifying any specific concerns in regard to the conformance of the installed works and materials on site to the Construction Contract requirements and any outstanding defects.

Issue Taking-Over Certificates

Administer the terms of the Construction Contract and carry out regular inspections of the construction and materials delivered to site to ensure that the Works are constructed in accordance with the Construction Contract.

Check that the Contractor prepares and maintains Project records including as-built drawings as the Works proceed.

Review and approve time schedules submitted by the Contractor.

Supervise the snag list preparation process

The required  specifications:

A-Experience

The Firm should have successfully  manage, supervise and delivered at least 25 projects in a Consultancy Assignments of this magnitude and verity of construction industry in GCC ,Middle East and North Africa during last 15 years. RE and Site supervision assignment includes but not limited to; Set up and implement systems and procedures to assess developments and support of on-site supervision works for the different Governorate Municipality projects and Construction & Contracting Companies’ Organization, Capacities and Personnel Performance to develop and support Contracting Companies in their undertakings. The firm shall provide a detailed portfolio for experience which should show the nature of work done, the value of work, date of start, date of completion as per agreement, actual date of completion and satisfactory completion of work with a reference letter from the client(s).

B-Technical Capability

(i) Proven capability of successfully handling the Governorate of Basra RE consultancy services.

(ii) Having a strong team of experienced Engineers particularly not limited to in the field of Building Construction, transportation, Infrastructure, Utilities& Networks, Landscape, Environmental, etc.

C-Timelines

The Consultant is able to complete the Consultancy within the time period estimated of twelve (12) months from the day of signing the contract can be extended in agreement between both parties.

SUBMISSION GUIDELINES

Interested parties shall submit a letter stating their interest and a detailed summary of their qualifications to be filled, signed and stamped the attached prequalification form, highlighting their compliance with the above listed capabilities along with the generic company profile and details of similar works executed.  Firms may request to be qualified alone, or in consortium with other firms.  If the Expression of Interest is from a consortium of firms, the following information on all firms making up the consortium must be provided, it must be clearly indicated which firm is the lead firm of the consortium, and the nature of the consortium arrangement should be specified, including a consortium letter of agreement signed by all firms.

In case that the above mentioned conditions are not obtainable  , the submitting company is rejected. In case  they are available , the following additional requirements should be presented:

-The company full name and CV.

The field of exact specialization

The documents of registration and accreditation.

Description of previous experience in Design &    Build of similar projects .

Experience in of infrastructure Design & Build projects in Iraq or outside Iraq (if any) .

The CV of the specialist technical staff

 

Hill international Company will study and evaluate these qualifications for all the submitting companies. Then, the best companies will be  chosen and written in the tender shortlist  , knowing that the last date for submitting expression of  interest requirements   is July /11th  / 2014 .

 

Note:

The requirement attached with soft copy (CD) should be presented for the following address : Republic of Iraq-Basra Governorate Office -The complex of the tenders opening – The hall  of tenders  submitting

OR electronically by below Email:

basra.eoi@Gmail.com

CC:Pmc.gob@Gmail.com

and Hill International on

Email: Basra-hill@hillintl.com

An important attention

This is not an invitation for presenting the proposals . the entire  tenders procedures will be practiced for the contractors that will be prequalified for implementing the project.

The calls will be made only for the contactors that pass the prequalification procedure successfully for the tender.

To view the intimation,Click here :