اعادة اعلان الوجبة (29) لسنة 2015 والخاصة بقطاع البلدية re-announce the group (29) of 2015 of the municipality

بواسطة عدد القراءات : 4658
حجم الخط: Decrease font Enlarge font
اعادة اعلان الوجبة (29) لسنة 2015 والخاصة بقطاع البلدية re-announce  the group (29) of 2015 of the municipality

تسر محافظة البصرة / مديرية العقود الحكومية أن تعلن عن  اعادة اعلان الوجبة (29) لسنة 2015 والخاصة بقطاع البلدية ضمن تخصيصات  (برنامج تنمية الأقاليم لسنة 2015 ) ، فعلى الراغبين من الشركات الأجنبية والمحلية  من ذوي الخبرة والاختصاص مراجعة محافظة البصرة  (مديرية العقود الحكومية/ قسم التعاقدات) الكائن في بناية ديوان المحافظة لشراء مستندات المناقصة (التندر) بسعر غير قابل للرد ومبين ازاء المناقصة  اعتبارا من يوم الاربعاء   المصادف 25/11 /2015 علما انه سيعقد مؤتمر خاص بالإجابة على استفسارات المشاركين في المناقصة بمقر ديوان محافظة البصرة- مديرية العقود الحكومية الساعة الحادية عشر صباحاً  حسب التوقيت المحلي لمحافظة البصرة من يوم (الاثنين ) المصادف 30/11/2015  علما إن آخر موعد لإيداع العطاءات الساعة الثانية  ظهراً من يوم (الاحد ) المصادف 6/12 /2015 بتوقيت محافظة البصرة المحلي وبحضور ممثلي الشركات المتقدمة خلال فترة الفتح على أن يتضمن العطاء المقدم ثلاثة ظروف داخل ظرف واحد  تحتوى على ما يلي:

1-     ظرف يتضمن العرض التجاري

2-     ظرف يتضمن العرض الفني

3-     ظرف يتضمن كافة المستمسكات المطلوبة

شروط التقديم:

1-     يلتزم مقدم العطاء بتقديم تأمينات أولية بمبلغ مقطوع بنسبة 1% من الكلفة التخمينية للمشروع على شكل خطاب ضمان أو صك مصدق أو سفتجة نافذ إلى ما بعد انتهاء مدة نفاذية العطاء المحدد في وثائق المناقصة والتي تم تمديدها بمدة لا تقل عن 28 يوما  صادر من مصرف معتمد من عموم محافظات العراق لا يقبل أي عذر بشأن تأخير دفع التأمينات اعلاه على ان يكون خطاب الضمان موجه الى الطرف الاول (محافظة         البصرة- مديرية العقود الحكومية)ويذكر فيه اسم ورقم المناقصة المعنية وأن لا يكون خطاب الضمان مشروطاً وان يدفع حين الطلب

 

2-     يجب أن يكون المتقدم لشراء أوراق المناقصة وكذلك مقدم العطاء إما المدير المفوض للشركة أو حاصل على توكيل أو تخويل رسمي من الشركة .

 

3-     تقديم الكفاءة المالية من خلال تقديم الحسابات الختامية للشركة  للسنوات الخمس الأخيرة (مربحة)  مصادق عليها من قبل محاسب قانوني ومؤيدة من السفارة العراقية(للشركات الأجنبية) وللسنتين الاخيرتين مربحة (للشركات المحلية).

4-     يلتزم المشترك بتقديم ما يثبت الكفاءة المالية له وكما يلي:

أ‌-      رأس مال الشركة التأسيسي

ب‌-    قيمة الموجودات الثابتة

ج-   مصادر تمويل الشركة

5-     تقديم (شهادة التأسيس، عقد التأسيس، النظام الداخلي للشركة) وحسب طبيعة العمل المعلن عنه مصدقة وفق القانون عند تقديم العطاء (نسخة ملونة عدد 2) .

6-     تقديم الأعمال ( المماثلة لكافة الاعمال المذكورة ضمن المشروع ) من خلال تقديم قائمة مفصلة بالأعمال التي قام بتنفيذها مع بيان الجهة التي قام بالعمل لحسابها ويعتمد في ذلك على الكتب الرسمية الصادرة من الجهات الحكومية التي تؤيد القيام بالأعمال المحالة أو المنجزة على حسب حالته وتكون بما لا يقل عن ثلاثة اعمال كـحد ادنى خلال الخمس سنوات الاخيرة مصدقة من السفارة العراقية في بلد التنفيذ وبكلفة لا تقل عن 60% من كلفة المناقصة اعلاه .

 

7-     حجم الالتزام المالي :

أ-  من خلال تقديم قائمة مفصلة بالأعمال التي يقوم بتنفيذها حاليا والتي لم تنجز بعد عند تقديم العطاء والجهة التي يقوم بالعمل لحسابها ,وتقديم الايرادات المالية المتحققة منها .

ب-تقديم الايرادات المالية المتحققة من المشاريع المنجزة  لا تقل عن  نسبة 60% من الكلف التخمينية لهذه المشاريع خلال سنتين الاخيرتين .

8-     تقديم ما يؤيد الكفاءة بالتنفيذ مع بيان مؤهلات الجهاز الفني والمعدات والآليات التخصصية

9-     تقديم جدول تقدم عمل أولي للمشروع على أن يتم تقديم جدول عمل تفصيلي بعد المباشرة بالمشروع لغرض المصادقة عليه.

10-   في حالة اشتراك أكثر من مقاول  في تقديم عطاء واحد لتنفيذ العقد تكون مسؤوليتهم تضامنية تكافلية في ذلك لتنفيذه على أن يقدم عقد مشاركة مصادق عليه أصوليا مع العطاء مع تقديم كافة المستمسكات المطلوبة للشركتين

11-   تقديم حركة مصرفية من قبل الشركة المنفذة ( حركة أموال الشركة في المصارف لستة أشهر الأخيرة )

12-   تقديم قرص ( CD ) يحتوي على جميع الأوراق والمستمسكات المقدمة من قبل الشركة

13-   تقديم كافة المستمسكات باللغة العربية و اللغة الانكليزية .

14-   تقديم جميع الوثائق الخاصة بالشركة وبمديرها المفوض ووكلاءه أو مخوليه مترجمة إلى العربية ومصدقة من قبل مترجم قانوني معتمد وكذلك من السفارة العراقية

15-   تلتزم الشركة أو المقاول بتقديم شركات تصاميم في كافة مجالات العمل في الشوارع من بنى تحتية وطرق ومناظر طبيعية ...)في حالة كون الشركة منفذة فقط ويقدم أيضا عقد شراكة او اتفاق مشاركة بين الشركة أو المقاول والشركات المصممة مع كافة أوراق التأسيس والحسابات الختامية للسنوات الخمس الأخيرة (مربحة) للشركة المصممة مصدقة أصوليا من السفارة العراقية اذا كان المصمم اجنبي , وحسابات ختامية للسنتين الاخيرتين (مربحة ) اذا كان المصمم محلي .

16-   تقديم كافة المخططات وجداول الكميات الأولية مفصلة ومسعرة رقماً وكتابة ولكل فقرة على حدة بالإضافة إلى المبلغ الإجمالي للمناقصة.

 

17-   لا يجوز لمقدم العطاء شطب أي بند من بنود مستندات المناقصة أو أجراء أي تعديل فيها مهما كان نوعه.

18-   تلتزم الشركة بتقديم هيكل فريق المشروع وأسماء مدير المشروع, مدير التصاميم, مدير المشتريات. برنامج ضمان الجودة, مع وصف خبراتهم وكفاءاتهم بالإضافة إلى الاختصاصات الأخرى.

19-   تلتزم الشركة بالعمل لمدة 24 ساعة في اليوم على ثلاث وجبات عمل

ملاحظة /على مقدمي العطاءات مراعاة ما يلي:-

     يتم توقيع العقد خلال (14 يوم) بعد تبليغ المقاول بكتاب الإحالة .

     كل شرط أو تحفظ يخالف ما ورد بمستندات المناقصة لا يعتد به.

     الالتزام بتقديم رقم الحساب الجاري بعد الإحالة ليتم تضمينه في متن العقد (مصارف عراقية معتمدة).

     تخضع إجراءات المناقصة والتعاقد إلى تعليمات تنفيذ العقود الحكومية رقم (2) لسنة 2014والضوابط الصادرة من وزارة التخطيط وشروط المقاولة لإعمال الهندسة المدنية وكافة التعليمات والقوانين العراقية النافذة.

     إلزام كافة الشركات المتقدمة عند تقديم العطاء الاحتفاظ  بنسخ أخرى وذلك للأغراض التدقيقية.

     تلتزم الشركة بتحمل كلفة الفحوصات المختبرية التي تتطلبها المقاولة(الناجحة والفاشلة بالفحص المختبري ) ويلتزم المقاول بتقديم شهادة فحص عالمية ويتحمل تكاليف نقل المواد وإيصالها إلى الموقع المخصص للعمل.

     للدائرة الحق في إلغاء المناقصة في أي مرحلة من مراحلها قبل الإحالة وعدم إجراء المفاضلة وحسب مقتضيات المصلحة العامة ولا يحق للمشتركين في المناقصة المطالبة بأي تعويض جراء ذلك.

     على مقدم العطاء بيان الموقع الالكتروني في وثائق العطاء البريد الالكتروني رقم واسم  عنوان الشخص المسؤول على متابعة الاستفسارات التي تخص العطاء.

     تلتزم الشركات المقاولة بضرورة مراجعة كل من وزارة التخطيط ووزارة التجارة /دائرة مسجل الشركات لغرض تكييف أوضاعهم المالية والقانونية وفق ما جاء بتعليمات تصنيف المقاولين رقم (3) لسنة 2009.بالنسبة للشركات المحلية والضوابط الخاصة بالنسبة للشركات الأجنبية

     في حالة حصول نزاع بين الطرفين تكون القوانين والمحاكم العراقية هي الجهة المخولة لحل النزاع.

     أن يكون العرض نافذ حسب ما ورد في ( 1) من شروط التقديم

     يتحمل من ترسو علية المناقصة أجور النشر والإعلان

     إذا صادف يوم غلق المناقصة عطلة رسمية يكون موعد الغلق في يوم الدوام الرسمي لليوم الذي يلي يوم العطلة

     تلتزم الشركة بمدة تنفيذ المشروع  المحددة في الإعلان إلا في حالة تقديمها مدة اقل من المدة المحددة في الإعلان

     في حالة طلب تمديد فترة الإعلان من قبل احد الشركات يكون تقديم طلب التمديد قبل سبعة أيام من تاريخ غلق المناقصة

 

     تدفع مستحقات الطرف الثاني  بالدينار العراقي

     في حال اختلاف المعنى بين اللغة العربية واللغة الانكليزية تعتمد اللغة العربية

     يتحمل من ترسو عليه المناقصة تجديد خطاب الضمان

     تمت اعادة اعلان المشاريع للاسباب الواردة ادناه:

-  عدم توازن بعض فقرات الكشف الفني المسعر من قبل بعض الشركات

- لم تقدم المستمسكات المطلوبة من قبل بعض الشركات

-  لم يتم تقديم جدول عمل من قبل بعض الشركات

-  عجز في الحسابات الختامية من قبل بعض الشركات

حسب كتاب شعبة الاحالة ذي العدد 5628 في 24/11/2015 

Basra Governorate / Directorate of government contracts is Pleased to re-announce  the group (29) of 2015 of the municipality   sector of

 (regions development program for 2015)

Thus, the  interested specialized   foreign and local  companies who should attend  the Governorate of Basra (Directorate of government contracts /Contracts Department) located in the governorate office  to  purchase of tender documents  at a non-refundable price stated in the tender starting from Wednesday  25/11/2015, noting that a special conference will be held to respond bidders' questions at the governorate office- directorate of government contracts at eleven o'clock 11:00 AM  Basra local time on Monday     30/ 11/2015.

The bids submitting  closing date will be on Sunday   6 /12/ 2015  at 2:00 pm Basra local time, the bids must be submitted by authorized person. The bid  must be in must be submitted as one envelop contain three envelops, each one of these three should contain the Documents as the following:-

1 - envelope includes commercial offer 

2 – Envelope includes the technical offer

3 – Envelope includes all the required documents

Submitting conditions:

1- a bidder is committed to submit  a bid bond of 1% which is equal to the estimated cost of the project, as a letter of credit, bank check or certified check and the expiry date of this bond should be after the validity of the specified bid in the tender documents that will be extended for no less than 28 days issued from a certified bank for all Iraqi provinces., any apology for delaying the payments of the bond will not be accepted.

2-     The bidder must be either the authorized manager of the company or someone  having authorization of the company.

3- presenting  the financial capability  of the company (local or foreign)   through the presentation of the financial statement  of the company for the last five years (profitable)  certified by a credited auditors   and certified by  the Iraqi embassy.

 

4-     The bidder is committed to present what proves the financial capability  as follows :

a.     The capital money of the company

b.     b-The value of assets

c.     c-The company's funding resources

 

5-     presenting  (certificate of registration , registration  contract, the constitution  of the company) according to the nature of the announced work certified according to law when submitting the tender (2 colored copies )

6-     provide the similar implemented works through providing a detailed list of the works which he implemented with referring to the party for which he worked, depending on the official letters issued by government authorities that certify the implemented or awarded works on its  case ,no less than three works during the last five years certified by the Iraqi embassy in the implementing country,  with cost which is no less than 60%of cost of tender above  .

7-     The total amount of the financial commitment through providing a detailed list of the current projects that are not completed yet and the clients and the Authorities that own the projects when submitting the bid, on the condition  that the financial incomes of these projects should be no less than 60% of estimated cost of the  current projects through last two years .

8-     presenting what provide implementation efficiency ,the technical qualifications , equipment, and the specialized machines

9-     Presenting a preliminary time schedule of work progress on the condition that a detailed work schedule should be presented after starting the project for assurance.

10-   In case of  sharing of more than one bidder in presenting a tender to perform the contract, both parties would be responsible for the project on the condition of presenting the joint venture contract would be issued with the bid and presenting all the required documents for both companies .

11-   present a cash flaw of the implementing  company  of the  company (the cash flaw should be for  the last six months)

12-   submit  a CD containing all the documents presented by the company

13-   All the documents of the company should be submitted in Arabic and English languages.

14-   All the documents of that are related to the Company, the Manager of the Company, authorized manger, his agents or authorized people should be translated into Arabic language and certified by accredited translator and certified by  the Iraqi embassy.

15-   The company should submit a specialized designers in all field of works (infrastructure, traffic or roads, landscape, hardscape …etc.)  , a joint venture contract between the company or the contractor and the designing companies with all the registration documents and the financial statement for the last five years (profitable) for the company      certified from the Iraq embassy) in case of foreign  designer  and estimated calculations for the last two years (gain) in case of local designer 

16-   The bidder has to submit all the preliminary designs and detailed priced BOQs (in numbers and written) for each item in addition to the total amount of the tender.

17-   The bidder is not allowed to delete or amend any item of the tender.

18-   The company has to submit the project staff structure, showing the names of the project manager, designs manager, the procurement manager, quality assurance program and describing their experiences and efficiencies in addition to the other specializations.

 

19-   The company has to work for 24 hours per a day divided on three shifts

 

Note/ the bidders  should take the following in to consideration  :

     The contract is to be signed in (14 days' time) after notifying the contractor of the awarding letter.

     Any condition or reservation that contradicts with the tender items is not applicable.

     The bidder should submit the current account number of the company immediately after the awarding in order that will be included in the contract (accredited Iraqi banks).

     The tender and contracting procedures are subjected to the instructions of government contracts (2) 2014  , the instructions issued by the Ministry of Planning , all  contracting conditions of civil engineering works  and all  the Iraq valid instructions and  laws .

     All the bidders, when submitting bids, should keep another copies for auditory purposes.

     The company is committed to pay the cost of the laboratory tests that are required(succeeded & failed  in the laboratory test )    . Also, the contractor is committed to present a global test certificate and paying the costs of transferring and delivering the materials to the work specified location.

     The governorate of Basra has the right to cancel the tender at any stage before the awarding, without making superlative according to the public interest requirements. The bidder has no right to ask for any compensation.

     The bidder has to submit all his contacts details (company website contact person Email, phone number) in the bidding documents.

     The contracted companies are committed to attend to the Ministry of Planning and the Ministry of Trade/ the office of companies' registration for illustrating their financial and legal situations according to the instructions of contractor's classification number (3) for 2009 for the local companies and special instructions for foreign companies.

     In case of any dispute between the two parties, Iraqi laws and courts are the authorized party to solve the dispute.

     The bid should be valid as stated in (1) of submitting conditions 

     the bidder for which the tender is awarded should  pay the  cost  of publishing and advertising

     If the bid closing  date is in an official holiday, the next working day   will be  the closing date to receive  the bids

     The company is committed to project implementation time which is specified  in the announcement, except in the case when presenting a time less than the time specified in the announcement

     In case of request for extending the announcement time via one of the companies, the request should be submitted before seven days of the tender closing date.

     Second party payments will be paid in Iraqi Dinar (IQD).

     In case of the difference in meaning between Arabic and English, the meaning of Arabic language will be considered.

     and receiving the project Categorization

     the bidder for which the tender is awarded should renew the letter of credit

     the  projects are re-announced for the following reasons :

the  inequality  of some sections  of priced technical statement by several companies

- some companies did not present the required documents

some companies did not  present work schedule

- deficit in the estimated calculations by some companies

According to the letter of awarding division numbered 5628 on 24/11/2015